Styczniowe zajęcia z Genibotami przeniosły uczniów do krainy bajek. Pierwszym zadaniem, które stanęło na ich drodze było odczytanie kodu i ułożenie go z kolorowych kartoników na macie. Praca przebiegała w dwóch grupach, z których każda próbowała w jak najszybszym czasie rozpracować kod i ułożyć obrazek. Kiedy na macie pojawiały się kolejne kolorowe pola uczniowie ciągle zastanawiali się: co z tego wyjdzie? Pomysłów było dużo – od Minionków do ośmiornic. W końcu ich oczom ukazały się… zamki. I już wtedy wiadomo było, że Geniboty będą miały kolejne bajkowe zadania. Drugim zadaniem przygotowanym dla uczniów było ułożenie z puzzli mapy królestwa, w którym dzieje się akcja naszej bajki. Zadanie przysporzyło uczniom troszkę trudności, ale współpraca w grupie przyniosła pożądane efekty i po kilkunastu minutach mapy były gotowe.
Potem przyszła pora na stworzenie bohaterów naszej bajki. Wybór padł na smoka, królewnę i rycerza. Dzieci bardzo chętnie przystąpiły do pracy i na swoich planszach wyrysowały królewny i smoki, a niektórzy nawet zamki. Przyszedł również czas na wymyślenie historii – oto piękna królewna jest więziona przez groźnego smoka w zamku, a uratować może ją tylko książę. W rolę książąt wcieliły się Geniboty, które uprzednio zostały przez uczniów „przystrojone” klockami Lego We Do tak, by przypominały rycerzy. Teraz już można było umiejscowić na macie zamek i uwięzioną w nim księżniczkę oraz postawić na drodze do niej groźnego smoka.
Ostatnim zadaniem było ułożenie z kart kodu, według którego nasz genibotowy Rycerz będzie poruszał się po macie tak, aby dotrzeć do królewny, a po drodze zgładzić smoka.
Wszyscy dzielni genibotowi Rycerze uwolnili swoje królewny i pokonali groźnego smoka. Spotkanie z Genibotem w krainie bajek dobiegło końca.
Starsi uczniowie pracowali nad projektem Tancerz Breakdance z klocków Lego Spike. Pracowali w zespołach zadaniowych, tworząc według instrukcji figurę z klocków Lego. Podłączony do figury tancerza silnik miał za zadanie wprawiać w ruch jego ręce i nogi. Po zsynchronizowaniu pracy silników „tancerz breakdance” mógł tańczyć w rytm świateł i muzyki. Żeby go zaprogramować należało posłużyć się aplikacją Scratch, w której układa się program za pomocą puzzli z komendami. Praca nad projektem przyniosła uczniom wiele satysfakcji i zgłębiła tajniki programowania.



