• szkola@spzegrzepom.edu.pl
  • 94 318 31 28
DZIENNIK ELEKTRONICZNY
ava
ava

Szkoła Podstawowa w Zegrzu Pomorskim

  • O SZKOLE
    • KADRA
    • FILMY
  • Rekrutacja
  • DLA UCZNIÓW
    • PLAN LEKCJI
    • KĄCIK BIBLIOTECZNY
    • Podręczniki i materiały ćwiczeniowe na rok szk. 2021/2022
    • Regulaminy szkolne
    • ROZKŁAD JAZDY AUTOBUSÓW SZKOLNYCH
  • DLA RODZICÓW
    • ZEBRANIA Z RODZICAMI
    • Rada Rodziców
    • Plan godzin dostępności
    • WAŻNE DATY
    • KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2023/24
  • ORGANIZACJA
    • Duplikaty dokumentów szkolnych
    • Terminarz posiedzeń Rady Pedagogicznej
    • Pomoc zdrowotna dla nauczycieli
    • Pracownicy administracji i obsługi
  • PEDAGOG SZKOLNY
    • Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży Chcesz porozmawiać – zadzwoń !!!
    • Godziny pracy pedagoga szkolnego
    • Szkolny Program Wychowawczo Profilaktyczny
    • System rodzinny
    • Czego nie mówić dziecku
  • Kontakt
  • LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI – PROJEKT
  • Rekrutacja 2023/2024
Menu
  • O SZKOLE
    • KADRA
    • FILMY
  • Rekrutacja
  • DLA UCZNIÓW
    • PLAN LEKCJI
    • KĄCIK BIBLIOTECZNY
    • Podręczniki i materiały ćwiczeniowe na rok szk. 2021/2022
    • Regulaminy szkolne
    • ROZKŁAD JAZDY AUTOBUSÓW SZKOLNYCH
  • DLA RODZICÓW
    • ZEBRANIA Z RODZICAMI
    • Rada Rodziców
    • Plan godzin dostępności
    • WAŻNE DATY
    • KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2023/24
  • ORGANIZACJA
    • Duplikaty dokumentów szkolnych
    • Terminarz posiedzeń Rady Pedagogicznej
    • Pomoc zdrowotna dla nauczycieli
    • Pracownicy administracji i obsługi
  • PEDAGOG SZKOLNY
    • Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży Chcesz porozmawiać – zadzwoń !!!
    • Godziny pracy pedagoga szkolnego
    • Szkolny Program Wychowawczo Profilaktyczny
    • System rodzinny
    • Czego nie mówić dziecku
  • Kontakt
  • LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI – PROJEKT
  • Rekrutacja 2023/2024
Strona główna » LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI » STYCZEŃ

STYCZEŃ

7 lutego 2023

Styczniowe zajęcia z Genibotami przeniosły uczniów do krainy bajek. Pierwszym zadaniem, które stanęło na ich drodze było odczytanie kodu i ułożenie go z kolorowych kartoników na macie. Praca przebiegała w dwóch grupach, z których każda próbowała w jak najszybszym czasie rozpracować kod i ułożyć obrazek. Kiedy na macie pojawiały się kolejne kolorowe pola uczniowie ciągle zastanawiali się: co z tego wyjdzie? Pomysłów było dużo – od Minionków do ośmiornic. W końcu ich oczom ukazały się… zamki. I już wtedy wiadomo było, że Geniboty będą miały kolejne bajkowe zadania. Drugim zadaniem przygotowanym dla uczniów było ułożenie z puzzli mapy królestwa, w którym dzieje się akcja naszej bajki. Zadanie przysporzyło uczniom troszkę trudności, ale współpraca w grupie przyniosła pożądane efekty i po kilkunastu minutach mapy były gotowe.

Potem przyszła pora na stworzenie bohaterów naszej bajki. Wybór padł na smoka, królewnę i rycerza. Dzieci bardzo chętnie przystąpiły do pracy i na swoich planszach wyrysowały królewny i smoki, a niektórzy nawet zamki. Przyszedł również czas na wymyślenie historii – oto piękna królewna jest więziona przez groźnego smoka w zamku, a uratować może ją tylko książę. W rolę książąt wcieliły się Geniboty, które uprzednio zostały przez uczniów „przystrojone” klockami Lego We Do tak, by przypominały rycerzy. Teraz już można było umiejscowić na macie zamek i uwięzioną w nim księżniczkę oraz postawić na drodze do niej groźnego smoka.

Ostatnim zadaniem było ułożenie z kart kodu, według którego nasz genibotowy Rycerz będzie poruszał się po macie tak, aby dotrzeć do królewny, a po drodze zgładzić smoka.

Wszyscy dzielni genibotowi Rycerze uwolnili swoje królewny i pokonali groźnego smoka. Spotkanie z Genibotem w krainie bajek dobiegło końca.

Starsi uczniowie pracowali nad projektem Tancerz Breakdance z klocków Lego Spike. Pracowali w zespołach zadaniowych, tworząc według instrukcji figurę z klocków Lego. Podłączony do figury tancerza silnik miał za zadanie wprawiać w ruch jego ręce i nogi. Po zsynchronizowaniu pracy silników „tancerz breakdance” mógł tańczyć w rytm świateł i muzyki. Żeby go zaprogramować należało posłużyć się aplikacją Scratch, w której układa się program za pomocą puzzli z komendami. Praca nad projektem przyniosła uczniom wiele satysfakcji i zgłębiła tajniki programowania.

« Poprzedni post
Następny post »
Plan lekcji
Klasa I

klasa II

klasa III

klasa IV

klasa V

klasa VI

klasa VII

klasa VIII

Film promujący
facebook
Księga absolwentów
mapa

Zegrze Pomorskie 32A
76-024 Świeszyno

Telefon kontaktowy: 94 318 31 28
Adres e-mail: szkola@zegrzepom.pl

Dyrektor Szkoły: Małgorzata Korus
Sekretariat szkoły czynny w godzinach: 7.15 – 15.00

SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Design by MW PROGRESS OBSŁUGA INFORMATYCZNA FIRM
Scroll to top
Skip to content
Open toolbar

Dostosuj stronę

  • zwiększ czcionkę
  • zmniejsz czionkę
  • skala szarości
  • wysoki kontrast
  • niski kontrast
  • jasne tło
  • podkreślenie tekstu
  • pogrubienie tekstu
  • Reset
  • Deklaracja dostępności