
ROCZNY PLAN PRACY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
Szkła Podstawowa w Zegrzu Pomorskim
ROK SZKOLNY 2023/2024
Cel główny:
Dążenie do tego, aby biblioteka szkolna pełniła rolę szkolnego centrum edukacyjnego i kulturalnego, była pracownią, służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno – wychowawczych szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela.
Cele szczegółowe:
– Przygotowanie ucznia do samodzielnego wyszukiwania informacji za pomocą warsztatu informacyjno- bibliograficznego.
– Kształtowanie postawy szacunku dla polskiego dziedzictwa kulturowego oraz aktywnego odbioru dóbr kultury.
– Inspirowanie uczniów do rozwijania zainteresowań czytelniczych.
– Realizowanie zagadnień edukacji czytelniczej i medialnej.
– Wspieranie działalności opiekuńczo-wychowawczej szkoły.

Plan działań uatrakcyjniających organizację i funkcjonowanie biblioteki szkolnej:
Nadrzędnym celem stworzenia poniższego planu działań uatrakcyjniających organizację i funkcjonowanie biblioteki szkolnej jest zachęcenie wszystkich uczniów naszej szkoły do korzystania z zasobów biblioteki oraz promocja czytelnictwa. Ponadto, realizując plan, chcę, aby nasi uczniowie:
- aktywnie włączali się w pracę/działania biblioteki, rozwijali swoje umiejętności organizacyjne,
- sami poszukiwali w literaturze potrzebnych informacji, a przez to poszerzali swoje horyzonty wiedzy,
- doskonalili umiejętności czytelnicze jednocześnie dobrze bawiąc się i przyjemnie spędzając czas z książką,
- samodzielnie dokonywali wyboru literatury zgodnie z własnymi potrzebami i zainteresowaniami.
HARMONOGRAM AKCJI I PRZEDSIĘWZIĘĆ PROWADZONYCH W BIBLIOTECE – 2023/2024

KONKURSY we współpracy z nauczycielami:
- „Poranek poetycki” ELIMINACJE DO KONKURSU ”Ptaki …”
- Szkolne konkursy czytelnicze: „Moja ulubiona książka” – konk. plastyczny klasy 1-3
- Konkurs fotograficzny „Z książką w obiektywie” – klasy starsze
- „Najlepszy czytelnik w szkole”
Udział w konkursach pozaszkolnych np. „ Ptaki, …”
Różne formy upowszechniania czytelnictwa (konkursy, wystawy, prezentacje wybranych rodzajów literackich) prowadzone będą w miarę możliwości.
Realizacja wszystkich obowiązków odbywa się w czasie codziennej obsługi czytelnika; zgodnie z planem zatwierdzonym przez dyrektora szkoły oraz w ramach współpracy z Radą Pedagogiczną.
Opracowała: Renata Woroch