Od września chętni uczniowie z klasy II uczestniczą w zajęciach rozwijających uzdolnienia informatyczno-techniczne, realizując innowację „Nasza zakodowana przygoda”, prowadzoną przez panią Joannę Krzyściak. Innowacja realizowana jest w ramach ogólnopolskiego programu „Uczymy Dzieci Programować”, którego uczestnikami jesteśmy już po raz trzeci.
Głównym celem wprowadzanej innowacji jest rozwijanie u uczniów uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, a także umiejętność pracy zespołowej. Zdolności te będą rozwijane w połączeniu z różną tematyką zajęć, uwzględniając przy tym kalendarz wydarzeń szkolnych i zmieniające się pory roku. Tematyczne działania będą możliwe dzięki wykorzystywaniu materiałów zakupionych w ramach Laboratoriów Przyszłości.
Wrześniowe zajęcia miały na celu wprowadzenie uczniów w świat robotów i możliwości ich wykorzystywania przez człowieka do różnych celów. Dzieci wcielały się w rolę robotów i programowały siebie nawzajem oraz zaprojektowały maszyny służące do różnych celów. Kolejne spotkania tematycznie związane były ze szkołą. Uczniowie układali puzzle, rysowali zajęcia, w których uczestniczą, a potem tworzyli drogę, którą trzeba przebyć, by dotrzeć do swoich ulubionych zajęć. Omawiali sytuacje, jakie mają dobry wpływ na przyswajanie wiedzy. Pracowali również na macie do kodowania, układając według instrukcji symbole dobrego humoru i przyjaźni, które niezbędne są w szkolnej egzystencji. Nowym wyzwaniem było dla nich budowanie według podanego kodu, a następnie przekształcanie piramid z kolorowych kubeczków. Zadanie to sprawiło uczniom dużo radości i satysfakcji z prawidłowego przekształcenia piramidy.
































