Lektury nie zawsze są dla uczniów interesujące – to często książki, które powstały dziesiątki lat temu i zupełnie nie przystają do rzeczywistości współczesnych nastolatków. Dlatego cykl lekcji poświęconych ich omawianiu zawsze kończymy twórczym projektem, w którym uczniowie muszą wykazać się znajomością książki, ale robią to w sposób kreatywny i angażujący, dzięki czemu przekonują się, że praca z lekturą nie musi być nudna.
Uczniowie klasy piątej, którzy zakończyli przygodę z lekturą pt. „Chłopcy z Placu Broni” przygotowali w grupach makiety tytułowego placu, miejsca zabaw Nemeczka i jego przyjaciół. Z plasteliny, tektury, patyczków i innych materiałów przyniesionych na lekcję powstały cztery wspaniałe prace. Każda grupa bazowała na tym samym opisie z książki, a jednak wszystkie place mają w sobie coś wyjątkowego.
Uczniowie klasy ósmej, którzy omówili niedawno Małego Księcia, również musieli wykazać się pomysłowością. Każdy dostał do dyspozycji kilka białych kamieni, na których należało umieścić rysunek lub symbol nawiązujący do treści lektury. Zadanie było świetną okazją do tego, by w nietypowy sposób utrwalić znajomość książki, a także obudziło wśród ósmoklasistów pokłady kreatywności. Do malowania na kamieniach zainspirowała nas akcja Koszalińska Biblioteka Publiczna Filia nr 8.



































