Dziś szóstoklasiści wcielili się w rolę Ariadny i pomagali Tezeuszowi wydostać się z labiryntu.
Uczniowie przeczytali historię mitycznego bohatera, a po zapoznaniu się z opowieścią, stworzyli do niej plan wydarzeń. Kolejne punkty umieścili wzdłuż sznurka, który symbolizował pomocną nić Ariadny.
Następnie odpowiadali na pytania dotyczące poznanego mitu, przekazując sobie nić. Każda osoba, po udzieleniu poprawnej odpowiedzi, wybierała ucznia, który będzie pytany w następnej kolejności i przekazywała mu kłębek. W ten sposób, po kilku seriach pytań, z podawanej sobie włóczki powstał prawdziwy labirynt. Żeby się z niego wydostać uczniowie musieli samodzielnie stworzyć definicję związku frazeologicznego „nić Ariadny”. Teraz na pewno wszyscy już będą pamiętać, że oznacza on pomoc w wydostaniu się z trudnej sytuacji.






