Kolejne spotkanie z tajnikami kodowania i programowania upłynęło naszym uczniom pod znakiem dzikich zwierząt i zespołowej rywalizacji. Na stanowiskach na członków drużyn czekały maty, kolorowe kartoniki, kostki z wizerunkami dzikich zwierząt i instrukcja wykonania zadania. Zanim drużyny przystąpiły do pracy, niezbędny okazał się podział zadań, który zaangażował wszystkich do działania. Celem rywalizacji było stworzenia piramidy z 30 kolorowych kartoników, którym przyporządkowane były wizerunki dzikich zwierząt umieszczone na kostce. Uczniowie naprzemiennie wykonywali rzuty, odszukiwali przyporządkowany zwierzęciu kolor i układali kartoniki, tworząc piramidę według podanego warunku. Ostatnim zadaniem było policzenie: ile razy dane zwierzę „wypadło” w rzutach kostką. Kartonik odpowiadający najwięcej razy „wyrzuconemu” zwierzęciu miał znaleźć się na czubku piramidy. Rywalizacja między dziećmi była zacięta. Pierwsza piramidę ułożyła drużyna chłopców, chwilę później, na macie dziewcząt, również urosła kolorowa wieża. Obie drużyny otrzymały gratulacje za wspaniałą współpracę przy osiągnięciu założonego celu. Zapraszamy do obejrzenia relacji z naszej rywalizacji. P.S. Pod koniec zajęć chętne osoby mogły spróbować ułożyć na macie, z kolorowych kartoników, dowolny obrazek. Dwie uczennice postanowiły stworzyć wizerunek konika. Ochoczo zabrały się do pracy i w ciągu kilkunastu minut powstał przepiękny obrazek. Dziewczynkom należą się GRATULACJE, bo projektowanie takich skomplikowanych układów kolorowych kartoników, nie jest wcale proste.