Historia Polski to księga, w której w jednej chwili przenosimy się w zamierzchłe czasy, by razem z Lechem patrzeć na czerwone od zachodzącego słońca niebo, na którym swoje skrzydła rozpościera białopióry orzeł. Znaleźć się na polu największej z średniowiecznych bitew i w lipcowym słońcu walczyć przeciw Krzyżakom. W majowy poranek zasiąść na sejmowej sali i złożyć swój podpis na pierwszej w Europie Konstytucji. Stanąć w drzwiach jak Rejtan i nie dopuścić do rozbiorów. Maszerować z pieśnią na ustach z „ ziemi włoskiej do Polski”.
Walczyć w powstaniach i uczestniczyć w drodze na Sybir. Z iskierką nadziei na niepodległość stanąć do walki w Wielkiej Wojnie, a potem patrzeć, jak odradza się ta, co nigdy nie zginęła.
W powstańczej Warszawie nosić meldunki i zatknąć biało-czerwoną flagę na berlińskiej bramie.
Zasiąść przy Okrągłym Stole i oddać głos w czerwcowych wyborach.
Być zawsze tam, gdzie rodzi się historia.
I na takie właśnie historyczne spotkania o „Symbolach Narodowych i Świętach majowych” zostali zaproszeni nasi uczniowie. Zajęcia o tej tematyce odbywały się we wszystkich klasach od 0-VIII. Podczas nich uczniowie poznali genezę świąt majowych i historię naszych symboli narodowych. Na zajęciach muzycznych śpiewali piosenki związane z tematyką spotkań. Najmłodsi uczniowie z klas 0-III, podczas zajęć plastyczno-technicznych i zajęć koła artystycznego, własnoręcznie wykonywali wizerunki godła państwowego, flagi narodowe i białopióre orły 3D. Wykonane przez nich prace ozdobiły szkolne korytarze.
Mamy nadzieję, że swoimi działaniami zasialiśmy u uczniów maleńkie ziarenko zainteresowania historią naszej Ojczyzny, bo przecież „Naród, który nie zna swojej historii, idzie w zapomnienie”.
Joanna Krzyściak