W dniach 3-9 grudnia 2019 r. uczniowie naszej szkoły w ramach zajęć informatyki prowadzonych przez nauczycieli: Mnikę Czarnecką-Hajdun i Małgorzatę Kotowską po raz kolejny uczestniczyli w Godzinie Kodowania. Celem tej inicjatywy jest przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków.
Godzina Kodowania jest międzynarodową akcją skierowaną do dzieci
i dorosłych.

W tej edycji akcji uczestnicy Godziny Kodowania przeszli godzinny, internetowy kurs z podstaw programowania. Skrypty układane były za pomocą intuicyjnych bloczków. W ostatnim etapie, korzystając ze zdobytych umiejętności użytkownicy stworzyli swoją własną wersję gry Minecraft. Do nauki programowania służyły różnorodne samouczki, działające na każdej nowoczesnej przeglądarce internetowej.

Wszyscy świetnie się bawili i dzielnie rozwiązywali problemy programistyczne. Dużo uczniów otrzymało certyfikaty, co jest potwierdzeniem osiągnięcia przez nich odpowiedniej ilości rozwiązanych zadań.

Godzina Kodowania, organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week), jest powszechnie uważana za największą inicjatywę edukacyjną w historii adresowaną do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce.

Mamy nadzieję, że uda się rozbudzić zainteresowanie uczniów, by kontynuowali naukę. Badania naukowe pokazują także, że dzieci chwytają programistycznie, zanim nauczą się czytać i pisać. W rzeczywistości, ich mózgi są nastawione na rozumienie języków programowania, podobnie jak jest z językami obcym.